İlkyardım Bilgileri

Gözle temas olmuş ise: Eğer sıvı LPG veya akaryakıt buharı gözünüze sıçramış ise, Gözler bol miktarda soğuk su ile en az 15 dakika yıkanmalıdır. Yıkama sırasında göz iki parmak ile açılmalı ve göz küresinin ve kapağının su ile temas etmesi sağlanmalıdır. Yıkama işleminden sonra hızla en yakın sağlık kuruluşuna ulaşılarak tedavi imkanı gözetilmelidir.
Solunum yolu ile temas olmuş ise: LPG veya akaryakıt buharı içinde kalmış olan birini temiz havaya çıkarın, oturtun ve sıcak tutun. Yüksek konsantrasyonlardaki gaz solunduğunda kalpte ritim bozuklukları oluşabilir. Nefes almakta zorlanıyor ise doktor yardımına başvurun.
Deri ile temas olmuş ise: Yanık yeri akan su altına tutun, 20 dk su altına tutarak yanan yeri soğutun. Yapışkan olmayan steril bir malzeme ile yanan alanı kapatın. En kısa zamanda tıbbı destek isteyin.
Kanamalarda: Yaralıyı rahat bir şekilde yatırın, kanayan bölgeye steril bir malzeme ile basınç uygulayın, kanın damardan çıkışını engelleyin, eğer mümkünse kanayan bölgeyi olabildiğince yukarı kaldırın. En kısa zamanda tıbbi destek alın.
Soğukkanlı ve sakin olun kendinize güvenin
Kendinizin ve yaralıların güvenliğini kontrol et.
Boyun yada bel kırığından şüpheli iseniz yaralıyı yerinden oynatmayınız.
Yardım çağırınız. (112) * İlkyardım uygulaması, uzman kişiler tarafından yapılmalıdır.
GÜVENLiK ÖNLEMLERİ
LPG dönüşüm sistemleri doğru malzeme ve doğru montaj ile kullanıldığında güvenli bir yakıttır.
Aracınızda, güvenli bir çalışmayı sağlamak için apşağıdaki önlemlerin alınması önerilmektedir.
LPG tankı üzerinde bulunan multivalf, tankın % 80 doldurulmasını sağlayacak şekilde ayar edilmiştir. LGP dolumu sırasında daha fazla yakıt almak amacıyla LPG tankının ileri geri sallanması, multivalf ayarının bozulmasına neden olacaktır. Bu durumda ise LPG tankına fazla yakıt alınacaktır. Bu ise son derece tehlikeli bir durumdur.
LPG tankı kullanım ömrü imalat tarihinden itibaren 10 (on) yıldır.
LPG tankı ECR-67R ve TSE 12095 standardına uygun olmalıdır.
LPG tankı, pvc kaplı iki adet çelik kuşakla bağlanmalıdır.
LPG tankı ile benzin tankı arasında yalıtkan bir malzeme yok ise aralarında en az 50 mm mesafe olmalıdır.
LPG tankı ile üzerinde bulunduğu sehpa birbirine temas etmeyecek şekilde izolasyon yapılmalıdır.
LPG tankı ile multivalfin nominal çapları birbirine eşit olmalıdır.
LPG tankının montajı multivalf üzerinde belirtilen açıda olmalıdır.
Sızdırmazlık kutusu ve havalandırma hortumları mutlaka monte edilmelidir.
Sızdırmazlık kutusu kapağı mutlaka takılmalı, kırık ya da çatlak olmamalıdır.
Havalandırma hortumları alt bacaları mutlaka takılmalıdır.
Havalandırma hortumları yırtık, kopuk, ekli olmamalı; içinden kablo vb. şeyler geçirmek amacıyla kesinlikle delinmemeli ve sızdırmazlığı sağlamak için her iki ucuna da metal kelepçe takılmalıdır.
LPG dolum ağzı kesinlikle bagaj içerisinde olmamalıdır.
LPG montajında kullanılan elemanların tamamı ECR-67R ve TSE standardına uygun olmalıdır.
LPG bakır boruları üzeri pvc kaplı ve minimum 1 mm et kalınlığında olmalıdır.
LPG bakır boruları kesinlikle araç kabini ve çamurluk içinden geçirilmemelidir.
LPG bakır boruları ve LPG tankları egzost boru, susturucu ve manifoldlarından en az 15 cm mesafede olmalıdır. Çok zorunlu durumlarda en az 5 cm yaklaşıldığında kalınlığı en az 1 mm olan yalıtkan malzeme ile yalıtılmalıdır.
LPG bakır boruları araç altında en az 60 cm aralıklarda kroşelerle tutturulmalıdır.
Regülatör - gaz ayar vidası – mikser arasına üzeri çelik tel kaplı orijinal LPG hortumları takılmalıdır.
Motorun ilk çalıştırılması veya stop edilmesi durumunda güçlü bir LPG kokusu duyulabilir, bu normaldir. Ancak aracınız çalışmaya devam ederken meydana gelen LPG kokusu herhangi bir sızıntıya işarettir. Bu durumda aracınızı bekletmeden yetkili servise götürmeniz gereklidir.
Aracınızı herhangi bir ateşe yakın bölgeye park etmeyiniz. LPG buharı havadan ağırdır, herhangi bir kaçak olduğunda LPG en düşük seviyeye yönelecektir. Bu yüzden aracınızı; gaz sızıntısı ihtimalini düşünerek kanalizasyon, çukur ya da buna benzer alanlara park etmeyiniz.
Eğer aracınızı uzun süre kullanmayacak ve uzun süre garajda tutacaksanız multivalf üzerinde bulunan LPG yakıt kesme valfini kapatmanız önerilmektedir.
Aracınızın LPG ile çalıştığını belirten çıkartmaları aracın ön ve arka camına yapıştırınız.
LPG dönüşümünden sonra mutlaka sızdırmazlık testi yapılmalıdır.
Ateşleme sıcaklığı 500 0C’dir. Ateşleme sıcaklığının yüksek ve yakıt karışım oranının düşük olması nedeni ile benzine göre LPG kaçaşından yangın tehlikesi azdır.
Yakıt kaçağı oluştuğunda sigaralar söndürülmeli, motor ve tüm elektrik aksamları kapatılmalıdır.
LPG sızıntısı ile cildinizi temas ettirmeyin. Soğutucu bir yapıya sahip olan LPG soğuk yanıkların oluşmasına neden olur.
Araçlarda ısıtma amaçlı açık alevli ısıtıcılar kesinlikle kullanılmamalıdır.
Uzun süre benzin kullanılmaması nedeniyle benzin hortumları, karbüratör contaları, karbüratör şamandıra topu ve benzin otomatikleri kuru çalışmadan dolayı deforme olabilir. Bunlar kontrol ettirilmeli arızalı olanlar değiştirilmelidir.
LPG’li araçlar yeraltı otoparklarına park edilmemelidir.
Araç günde 2 defa bir süre benzinle çalıştırılarak benzin yakıt sisteminin kuru kalması engellenmelidir.